2010. július 12., hétfő

Julius 12. hetfo

Tegnap ejjel esett egy kicsit azt hiszem, mert mennydorgest hallottam, de lahat, hogy csak petardak voltak, a spanyol futball-gyozelem miatt. Ebben az albergue-ben meg teve is volt, az osszes ferfi ott nyuzsgott a teve elott. Eloszor tudtam jol aludni, mert a szoba eleve eleg huvos volt, es egesz ejjel nyitva volt az ajto a kert fele. Altalaban annyira megizzadok ejszaka a hosegtol, hogy csurog rajtam a viz, es reggel is muszaj zuhanyozni. Pedig akkor mar nem jo osszevizezni a papucsot es a torolkozot. Allitolag rendkivuli a hoseg, delen ez szokasos, de itt, Navarraban nem. Ezt is kifogtuk. Azt hittem, Geza ma a pihenest valasztja es kocsival atmegy a kovetkezo helyre, de nem. A csomagunkat ott hagytuk szallitasra, es csak egy kis hatizsakkal indultunk. Nagyon szep ut volt, kicsit hullamzo, de nem annyira veszes eleinte. Aztan jott a Perdon hegy, gondolom, ezert kuldtek sokan elore a csomagjukat. Tulajdonkeppen a hagon megyunk at, de az is eleg magasan van. Van ott egy zarandok-emlekmu. A gerincen pedig vegig rendkivul sok szelturbina. Allitolag ez egy nagy kornyezetvedo projekt resze. Az ut lefele meg rosszabb volt, ezt mar az utikonyv is irta. Millio es millio ko gorog a labad alatt. A jobb terdemet ugy latszik megiscsak tartotta terdvedo, de a bal az totalkar. Gezat is nagyon megviselte ez a szakasz, mert a gombolyu koveken vegkepp nem lehetett ugy lepdelnie, hogy a holyagjait kimelje. Egy utkozbeni faluban megkerestuk a gyogyszertart, hogy gezt es tapaszt vegyunk. Ott egy hazaspar, akiktol utbaigazitast kertunk, vizet hozott Gezanak, aztan felajanlotta, hogy beviszi Puenta Reya-ba. Geza be is szallt, de en folytattam gyalog. Mar csak 4 es fel km volt, de a szokasos koveken es arnyektalan hosegben, ugyhogy nagyon jol is tette.
Mivel elorekuldtuk a hatizsakunkat, egy biz. albergue-be kellett jonnunk, ami a varoska vegen van, egy emelkedon. Uj, meg egy kis medenceje is van a kertjeben, megis elegge hangulat nelkuli. En keresztuljottem egy nagyon szep kis hegyi falun, aztan pedig Puenta Reya regi foutcajan, ahogy mentem az albergue-be. Nagyon kellemes utca kis vendeglokkel. Persze uzlet az nem volt nyitva delben, pedig kellett volna kenyeret venni. Most mar nincs erom visszamenni a varosba, le errol a magaslatrol. Vacsorazni itt fogunk, aztan majd holnap valamelyik faluban kellene talalni egy kenyerest.

Geza nagyon szenved. Borzalmas a talpa. Volt mar persze maskor is ilyen, csak akkor nem kellett rajta jarni. Kulon fekszik az egyik haloteremben, nem jon ki a kozos terbe kicsit beszelgetni, pedig biztos jo lenne. Tobben erdeklodtek, akik tegnap lattak, hogy mi van vele, birja-e. Holnap mindenkeppen busszal kell atmennie a kovetkezo helyre, szerintem. En meg megprobalkozom megint a 10 kilos hatizsakkal. Csak a terdem birja, a lejtmenetet. Sajnos csak egy terdvedot vettem, lehet, hogy majd itt kell valahol vennem meg egyet. Borzalmas draga minden ilyesmi. A fel vagyonunkat gyogyaszati dolgokra fogjuk kolteni.

Utkozben ma is hangosan beszeltem magamban (Geza is, azt mondja). Elbogtem magam, nem tudom pontosan, hogy min, de sirnom kellett. Egyedul voltam, Geza elott kb. 5 perccel lovagoltam. Delelott, amikor meg Geza is eleg vidaman kutyagolt, azt mondta, hogy szeret. Neha szokta mostanaban mondani. Lehet, hogy ezen bogtem el magam kisse utolag. Elgondoltam, hogy o mindig nagyon tamogato volt, ami a munka-dolgaimat illeti. Mindig biztatott, es orult a sikereimnek. En nem voltam szerintem olyan tokeletes felesege. Sose voltam olyan nagyon kedves, hizelgo, pedig most mar ennyi evesen tudom (vagy azt gondolom, hogy tudom), hogy ez nagyon kell a ferfiaknak. Kello biztatast se adtam. Fiatal koromban nem lattam, hogy ez kellene. Foleg az bant (mar regebb ota), hogy amikor 30 eves kora korul meg tanulasra gondolt, nem biztattam. Nem beszeltem le rola, de nem is mutattam kulonosebb lelkesedest. Pedig, mivel ot hivatali elorejutas, fonokoskodes soem izgatta, talan nekem kellett volna potolni azt a hajtoerot, amit masokban ez biztosit. A fonokoskodes nemhogy nem izgatta sosem, hanem meg inkabb taszitotta.

Furcsa ez a camino. Nem azt kapod, amit vartal.

Aggodom, hogy, hogy fogja birni. Egyreszt a laba: nehany vizholyag korul nagyon voros, masreszt azert nagy a tulsuly, es a szive sem teljesen egeszseges. Igy tenyleg nagyon kifarad a gyaloglasban (persze mindenki). Mivel nem tud rendesen a talpara lepni, faj a vadlija es a dereka is. Nyilvanvalo, hogy nekunk kisebb etapokban kellene mennunk, de annyi idonk sajnos nem lesz. (Persze vannak fakirok. Tegnap talalkoztunk egy parral, akik 50 km-t gyalogoltak egy nap alatt!)
Egyebkent nem olvassuk egymas bejegyzeseit, mert nincs is ido ra. 20 perc internet 1 euro., ugyhogy sietunk.
(Megtanultam felig allva pisilni, hogy ne kelljen levenni a hatizsakot. A ferfiaknak ez nagy elony.)
Mindenkit udvozlunk. Sok puszi. Agi
Ui: Nem tudom, ide lehet-e uzenetet kuldenetek, de az biztos, hogy ha lehet is, nem tudjuk, hogy kell elolvasni.

2 megjegyzés:

  1. Rengeteget gondolunk ratok, sok erot! geza, hagyjon ki egy-egy napot. A cel maga a "vandorut" (is) nem csak a vegpont.

    puszi

    Marta, Balazs

    VálaszTörlés
  2. Bocsi, GEZA csupa nagy betuvel!!!!

    Marta

    VálaszTörlés